Stručný návod k integraci s DPD

Zakládání zásilek, tisk štítků, objednávání svozů apod. přímo z administrace nopCommerce eshopu prostřednictvím pluginu DPD je hračkou. Jak se dobrat do tohoto stavu a o jaké přístupy žádat na straně technické podpory DPD se dočtete v tomto článku.

 

Než začnete z technické podpory DPD "mámit" přihlašovací údaje k jejich aplikačnímu rozhraní, budete se muset nejprve u nich registrovat. Jakmile máte přiděleno zákaznické číslo, můžete pokračovat k dalšímu kroku - žádosti o přístup k aplikačnímu rozhraní.

Žádost o přístup k API

Svou žádost budete posílat na info@dpd.cz (link obsahuje šablonu emailu - klikni a uvidíš!).

  1. V žádosti nezapomeňte uvést své zákaznické číslo!
    ... bez toho to opravdu nejde a dostanete se k němu až po úspešné registraci ;-)
  2. Požadujte přihlašovací údaje k rozhraní GeoApi 1.4 a ProductApi 1.1 dostupných na adresách:
    • https://reg-prijemce.dpd.cz/GeoAPI_v1_4_0/GeoAPI.svc
    • https://reg-prijemce.dpd.cz/Product_api_v1_1/Product_api.svc
    ... GeoApi 1.4 a ProductApi 1.1 nejsou aktuálně veřejně prezentované (o novějších rozhraních se dočtete dále)
  3. Uveďte i doménovou adresu a (hlavně!) IP adresu vašeho eshopu
    ... předejdete tak případnému nepříjemnému hledání příčiny proč nejde ze serveru (nejčastěji v geolokaci mimo ČR) navázat TCP spojení (spoiler: řešením je IP white listing na straně DPD)
    ... nebojte se výslovně upozornit na fakt, že váš server se nenachází na území ČR (samozřejmě, pokud to tak je)

Většina problémů s nemožností se připojit k aplikačnímu rozhraní DPD jde na vrub buď nedorozumění při dohadování o jaké rozhraní vám jde nebo problémy serveru na němž eshop hostujete. S prvním typem vám pomohou informace uvedené v této části. S druhým typem to může být obtížnější - budete potřebovat IT dovednosti k ověření, jestli není problém v konfiguraci firewallu vašeho serveru, DNS serveru apod.

Konfigurace a oveření připojení

Od DPD obdržíte přihlašovací údaje (login+heslo), které vložíte v administraci e-shopu na stránce konfigurace pluginu do patřičných polí.

Stav připojení k API naleznete v konfiguraci pluginu na záložce "Stav API".

V případě chyby zde bude uvedený podrobnější popis důvodu. Ten se zobrazí i v notifikační části a můžete jej nalézt i v logu e-shopu. Pokud budete potřebovat s řešením pomoct, pošlete nám hlášené chyby.

Cachování

Volání aplikačního rozhraní DPD je na straně pluginu, pro opakující se dotazy, drženo v mezipaměti (cache). Tato cache se vyprázdňuje při:

  • vypršení standardní mezipaměti (ve výchozím stavu 60min; týká se dotazů na svozy)
  • vypršení krátkodobé mezipaměti (ve výchozím stavu 3min; týká se dotazů na detaily a stavy zásilek)
  • založení zásilky (vyčistí se pouze cache zásilek)
  • založení svozu (vyčistí se pouze cache svozů)
  • změně přihlašovacích údajů (vyčistí se vše)
  • požadavku na vyčistění celé mezipaměti z prostředí adminstrace

Budoucnost přichází - nová API

Od podzimu 2022, kdy jsme začali s implementací pluginu DPD, se leccos změnilo. Na původním odkazu https://www.dpd.com/cz/cs/podpora/aplikace-a-nastroje/#webove_sluzby_api se nacházejí informace o novém GeoApi s REST API rozhraním.

Podle vyjádření technické podpory (11/2023) je však doporučeným novým rozhraním DPD Shipping API, s ohledem na podporu ve webovém portálu DPD Shipping, ikdyž toto rozhraní (zatím) neobsahuje tracking.

Odstavení Geo Api 1.4 není sice zatím v plánech DPD, ale bude na místě, když se s novou verzí pluginu (spolu s nopCommerce 4.70) podíváme na nové možnosti nových rozhraní a přidáme do pluginu další integrační alternativu. Jak se dozvíme o blížícím se ukončení provozu některého z implementovaných rozhraní, budeme naše zákazníky o tomto informovat vč. možnosti řešení.

Řešení problémů

Pokud při konfiguraci a provozu pluginu narazíte na nějaký problém, neváhejte se ozvat.

 

Tento článek se bude ještě upravovat, aby obsahoval aktuální informace. Najdete-li nějakou blbost, neváhejte nám napsat.

Zanechte svůj komentář
*