Časté otázky

Na základě opakujících se dotazů jsme pro vás připravili jejich sumarizaci. Než nám začnete psát, podívejte se, jestli se váš dotaz tady již nemihl.

 

Proč bych měl mít eshop na nopCommerce?

nopCommerce je moderní, bezpečná a udržovaná eshopová platforma na Microsoft ASP.NET s otevřeným kódem (open-source), kterou můžete mít plně pod vlastní kontrolou. Obsahuje velké množství podrobných nastavení, přes která si většinu chování upravíte pro své potřeby. Pomocí pluginů a šablon od různých vývojářů si dotáhnete eshop k dokonalosti. Výsledek nemusí být vždy levnější než konkurenční hostované uzavřené řešení. Kvůli svobodnému přístupu a plné kontrole nad každým aspektem z něj určitě budete mít větší radost ;-)

 

Co je to pilotní provoz e-shopu?

Náš eshop nopdou.cz je od 30.5.2023, kdy jsme jej spustili, v (permanentním) pilotním provozu. Výraz "pilotní provoz" pro nás z počátku znamenal implicitní omluvu směrem k našim zákazníkům a výmluvu směrem k nám, že vše ještě není dokonalé a mohou se objevovat nějaké problémy. Ukázalo se, že na nedodělcích sice průběžně makáme, ale je to stylem "až když je volněji" a pak nám to připadá jak "kovářovic kobyla" ;-( Navíc jsme postupně nabyli přesvědčení, že dokonalé to nebude nikdy... a navíc jsme pochopili, že je to vlastně správně. Práce, kterou pro naše zákazníky a klienty odvádíme je založena na neustálem vylepšování a makání na sobě, abychom nezatvrdli v sebeklamu, že lépe už to nejde.

Lépe to jde vždy, ale je potřeba si umět říct, že už je to dostatečně dobré. Takže od teď (4.1.2024) už žádný "pilotní provoz" ale jen provoz :-)

E-shop je plně funkční a jde objednávat (tj. uzavírat právně závazné objednávky), platit, dostávat faktury, stahovat pluginy, psát na ně recenze... Může se stát (a stane se), že občas někde něco "zaskřípe" (např. překlep, chybějící popisek, chybějící obrázek...) nebo, nedej google, to slítne do chyby. Na všech nedokonalostech, krůček po krůčku, makáme... to je život :-)

Co ještě chybí k naší dokonalé spokojenosti:

  • zprovoznění SK, EU a COM multi-store
  • zverifikovat a nahrát do katalogu naše starší pluginy zaměřené zejména na úpravy funkčnosti
  • nasnímat a nahrát produktové obrázky z použití pluginu
  • přidat článek jak jednoduše zprovoznit nopCommerce svépomocně na webhostingu
  • stránka s návodem jak nainstalovat plugin a jak se dostat do jeho konfigurace
  • vyhledávání bez diakritiky
  • doladění stylů textů pro lepší čitelnost
  • donahrání dat našich stávajících zákazníků - řešíme adhoc
  • umožnit stažení bundle pluginů
  • ...

Pokud v souvislosti s provozem našeho e-shopu nopdou.cz natrefíte na nějaký zádrhel, neváhejte nám napsat.

 

Proč jste tak levní/drazí?

Jedněm může připadat, že ceny našich licencí za pluginy a doprovodné služby jsou (až podezřele) nízké. Druhým zas může přijít, že to zas až taková "láce" není. Pravdou je, že od počátku, kdy jsme nabídku našich pluginů zveřejnili (to bylo ještě před nopdou.cz někdy v r.2019 na našich firemních stránkách zaccount.cz), tak jsme žádný plugin nezdražili! Proč? To jako chceme záměrně kazit ceny v segmentu nebo si jsme vědomi naších nekvalit? Nikolivjek!

Od doby, co se nopCommerce věnujeme (2017), bereme náš příspěvek do e-commerce dění velmi vážně a seriozně. Chceme našimi pluginy přiblížit nopCommerce i těm, kteří se při startu svého e-shopaření více ohlížejí na výši investice. Chceme, aby naše vlastní investice (čas, nervy, nutnost stále se něco učit...) se nám vracela v podobě spokojenosti našich zákazníků a v podobě šíření dobrého povědomí o nás jako o dodavateli funkčností k nopCommerce, tak i o vynikající e-shopové platformě nopCommerce samotné.

A že to neumíme? Možná. Náš samojediný vývojář makal na různých .NET projektech (v rámci jiných firem, než se vrátil pod křídla zaccount.cz) od počátku milénia a leccos za tu dobu pochytil (a stále chytá), takže se svým zaměřením na backend není v implementacích integrací do nopCommerce úplně mimo. Udělal si i certifikaci na nopCommerce vývojáře... asi aby přesvědčil sám sebe ;-)

A prachy? První milión z tržeb, první luxusní dovolka v tramtárii, nové auto každé dva roky? To přijde buď samo a nebo vůbec. A je to vůbec důležité? Dokud budeme věřit, že naše cesta má smysl, půjdeme po ní dál. A když nic jiného, tak jsme to alespoň zkusili. Kdo nesní, nežije :-)

Život je o volbách.

Závěrečná odbočka o tom jak jsme drazí: Kdysi jsme dumali, že aby se nám vrátili alespoň náklady na vývoj, museli bychom licenci na každý plugin prodat min. 10 krát (to vyšlo asi jen u dvou pluginů). Abychom mohli uvažovat o rozšíření vývoje (teď jeden člověk ve zbytku svého času), muselo by to být více jak 50 krát. S honbou za mamonem se ale může vytratit myšlenka...

Život je o volbách.

Chcete mít v zádech velký a (ne)nahraditelný tým? Obraťte se jinam.

Chcete mít v zádech rodinnou firmičku s osobním přístupem a drajvem jezevčíka na lovu? Pojďte do toho s námi.

Život je o volbách :-)

 

Nemám eshop na nopCommerce, ale rád bych - pomůžete mi?

Připravujeme pár článků pro začínající eshopery na nopCommerce, které pomůžou s jeho produkčním nasazením. Pro ty, co se nechtějí zabývat technickou stránkou věci, připravujeme nabídku manageovaného (tj. aktivně spravovaného) hostingu.

Také můžete využít naši službu Instalace nopCommerce.

 

Mám starší verzi nopCommerce - a je ten upgrade vůbec nutný?

Ano je. Když pomineme novinky, které se objevují s každou verzí nopCommerce a nutný předpoklad, aby jste mohli provozovat naše pluginy v režimu podpory, tak je to zejména otázka bezpečnosti, která indukuje jasné ano. S každou (i minor) verzí dochází k eliminaci objevených chyb jak v implementaci nopCommerce, tak i v implementaci běhového prostředí Microsoft Asp.Net (ano, i tady se fixuje).

Pravidelné aktualizace (alespoň na hlavní verze) vám zaručí klidný spánek a moderní e-shop (byť zdánlivě může vypadat jako ta předchozí verze).

 

Pomůžete mi s upgradem starší verze nopCommerce?

Ano. Pokud si netroufnete do toho jít sami, máme v nabídce duo doplňkových služeb, které vám pomohou.

 

Mohu se registrovat a objednat plugin i když nejsem z ČR?

V tuto chvíli je naše nabídka přes eshop nopdou.cz limitována pouze na podnikající subjekty (IČO) na území Česka. Připravujeme se ale na otevření nabídky i v rámci EU na doméně nopdou.eu s platbou v EUR a celosvětově na doméně nopdou.com s platbou v USD.

 

Jde plugin vyzkoušet před objednáním plné verze?

Ano. Nejenže to je možné, ale považujeme to za nutné. Testovací verze každého našeho pluginu je plně funkční 10 dní. Věříme, že za tu dobu dokážete otestovat jeho funkčnost ve svém testovacím prostředí. Důrazně doporučujeme netestovat zkušební verzi v produkčním prostředí bez odpovědného uvážení možných problémů!

 

Mohu objednat plnou verzi bez předchozího otestování zkušební verze?

Pokud si objednáte a stáhnete plnou verzi a teprve následně zjistíte, že plugin neumí, co jste očekávali, nelze objednávku zrušit a vrátit platbu (viz. Licenční smlouva koncového uživatele). Pokud se jedná o závadu funkčnosti deklarované v popisu pluginu (při dodržení všech podmínek uvedených v Licenční smlouvě koncového uživatele), závadu nám nahlašte, my ji opravíme a zveřejníme novou verzi pluginu s opravou.

Důrazně doporučujeme, abyste si nejprve bezplatně objednali, stáhli, nainstalovali a pečlivě vyzkoušeli zkušební verzi a teprve následně objednali plnou verzi pluginu!

 

Jak získám zdarma zkušební verzi pluginu?

Je to jednoduché. V našem eshopu najděte plugin, který se vám zamlouvá, na jeho detailu vyberte typ verze "Zkušební verze (10 dní)" a hoďte ho do košíku. Cena položky bude 0. Objednávku dokončete. Nulovou platbu nám na účet neposílejte... z toho nezbohatneme ;-) Na fakturu nečekejte - nebude.

Ihned po dokončení objednávky je plugin připravený ke stažení. Najdete ho v Můj účet > Produkty ke stažení.

 

Co dělat, když mi zkušební verze nefunguje nebo nedělá co má?

Napište nám přes kontaktní formulář nebo na email podpora@nopdou.cz a my se na to podíváme. Snažte se držet postupu "Jak mám popsat chybu". Může se stát, že zrovna ta vaše chyba bude neřešitelná, ale co, všechno se jednou musí přihodit ;-)

 

Co dělat, když mi po instalaci pluginu vyskakuje v administraci chybová hláška "The version of the referenced "ZAccount.Nop.XXX.dll" library is "YY.Y.YY.Y". But another version of the same library (ZZ.Z.ZZ.Z) is already loaded in memory."?

Celá chybová hláška může vypadat např.:

ZAccount.Nop.Plugins.Feed.Google plugin: The version of the referenced "ZAccount.Nop.Common.dll" library is "46.3.47.0". But another version of the same library (46.3.46.0) is already loaded in memory. Hence this plugin can't be loaded.

... nebo v lokalizované podobě:

Plugin ZAccount.Nop.Plugins.Feed.Google: Verze odkazované knihovny „ZAccount.Nop.Common.dll“ je „46.3.47.0“. Ale jiná verze stejné knihovny (46.3.46.0) je již načtena v paměti. Proto tento plugin nelze načíst.

Hláška upozorňuje na situaci, kdy je při startu zaveden jiný náš plugin, který má ale starší verzi některé ze společných závislostí než instalovaný/upgradovaný plugin.

Řešením je stažení a nainstalování nejnovější verze i ostatních našich pluginů. Pro předejití této situace doporučujeme na stránce Produkty ke stažení použít možnost "Stáhnout bundle (vše v jednom)", která zajistí stažení .zip archivu obsahujícího všechny pluginy s platnou podporou a aktualizacemi zdarma. Tento archiv lze uploadovat v administraci eshopu pomocí volby "Nahrát plugin nebo grafický motiv", čímž se na eshop nahrají všechny obsažené pluginy.

Pokud by se instalací nejnovějších verzí problém nevyřešil, kontaktujte nás.

 

Jak mám popsat chybu?

Je to nemilé, když věci nefungují jak mají, ale nezoufejte - rozklouskneme to. Zachovejte klid, rozvahu a snažte se nám co nejvýstižněji přiblížit projev a okolnosti problému. Ušetříte hodně svého i našeho času, když chybu popíšete následující způsobem.

Předmět emailu: Chyba v pluginu XYZ

Dobrý den, mám problém s pluginem XYZ.

VE ZKRATCE:
...doplňte krátce lidsky např.: nefunguje mi výběr výdejního místa - dopravní možnost se vůbec nezobrazí

PROSTŘEDÍ:
...napište jakým způsobem máte nainstalované nopCommerce, jaké grafické téma a pluginy máte aktuálně nainstalované a na jakých prohlížečích jste chybu navodili... tj. např.: Linux, Docker, MySQL, Traefik (reverzní proxy), pluginy: YYY+ZZZ, grafické téma: nop-templates Pacific, prohlížeč: Firefox - aktuální verze

KROKY K NAVOZENÍ:
Např.:
administrace:
1. Nainstalovaný plugin XYZ
2. Konfigurace pluginu XYZ je výchozí + zadány přihlašovací údaje k API + plugin je povolený v nastavení pluginu i v dopravních možnostech
3. V katalogu je produkt, pro který je povolena doprava, je bez zadaných rozměrů a hmotností 25kg
veřejná část:
4. Přihlášený zákazník si přidá do košíku produkt
5. Zákazník vejde na stránku pokladny do sekce pro výběr dopravy

OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK:
např.: nabídka výběru výdejního místa se zobrazí

AKTUÁLNÍ VÝSLEDEK:
např.: nabídka výběru výdejního míst se nezobrazí

PŘÍLOHY:
Zkopírujte sem, chyby, které se v době navození problému objevily v logu nopCommerce (admin:System>Log) a v konzoli prohlížeče. Pokud se jedná o vizuální problém, přidejte screenshot (obrázek za tisíc slov ;-)).

 

Lze přizpůsobit plugin mé grafické šabloně?

Ano, počítáme s tím, že se ozvete. Většinu grafického projevu je možné přizpůsobit. I tak to ale s námi řešte již ve fázi zkušební verze!

V základu u každého pluginu ladíme jeho grafický projev na výchozí šablonu nopCommerce (Default clean). Pro některé šablony je přizpůsobení zakomponováno díky tomu, že se již někdo s žádostí ozval a my to zmákli.

Napište nám a my se na to podíváme. Snažte se držet postupu "Jak mám popsat chybu" ;-)

 

Kdy se objeví nové verze ke stažení?

Každý den ve 20h CET/CEST se publikují nové zkušební i plné verze. Pokud u plné verze nedošlo ke změně, původní soubor zůstává. Zkušební verze se aktualizují každý den z důvodu zakódovaného data konce funkčnosti.

 

Jak objednám, zaplatím a stáhnu plnou verzi pluginu?

Je to jednoduché. V našem eshopu najděte plugin, který se vám zamlouvá a jehož zkušební verzi jste si zdárně otestovali. Na stránce detailu pluginu vyberte typ verze "Plná verze", vyberte typ licence a uveďte doménu/y, kde budete plugin provozovat. Cena se upraví v závislosti na zadaném typu licence. Přidejte produkt do košíku. Dokončete objednávku se závazkem platby. Platbu nám pošlete podle instrukcí v emailu nebo v detailu objednávky. Jak se platba u nás objeví, potvrdíme ji a dostanete emailovou notifikaci, že je vše hotovo a do přílohy připneme fakturu v PDF (fakturu naleznete i v detailu objednávky).

Pak bude plugin připravený ke stažení. Najdete ho v Můj účet > Produkty ke stažení

 

Jsou uváděné ceny včetně nebo bez DPH?

Všechny ceny na tomto eshopu (pokud není řečeno jinak) jsou bez DPH. Na každé stránce je tato informace uvedena v patičce stránky.

Provozovatel eshopu, společnost Z Account, s.r.o., je plátcem DPH.

 

Dostanu po zaplacení řádný daňový doklad?

Ano, po připsání platby na náš účet dostane, v příloze notifikačního emailu, fakturu v PDF vytvořenou podle všech legislativních náležitostí. Přepošlete ji vaší účetní, ať je všechno v pořádku. Papírovou verzi neposíláme.

Pokud časem budete hledat, kde faktura je, naleznete ji po přihlášení v detailu objednávky na Můj účet > Objednávky > Na objednávce [Podrobnosti] > tlačítko [PDF faktura]

Pokud by tam nebyla, kontaktujte nás.

 

Objednávku pluginu jsem dokončil a uhradil, ale nevidím ho v produktech ke stažení - co to?

Než se nám platba připíše na účet, může to nějaký čas zabrat. A pokud tam už je, musí nás to trknout - zatím přiřazujeme platby ručně. Na pluginu pro synchronizaci plateb ještě makáme. Nejpozději ráno v další pracovní den by platba měla být na účtě. Objednávku odklepneme a hotovo.

Pokud by se ani tak nic nedělo, podívejte se, jestli vám platba odešla z účtu. Pak nás kontaktujte a koukneme, jestli jsme něco nepřehlédli.

 

Jakou verzi pluginu si mám stáhnout?

Moc na výběr nemáte. Ke stažení jsou pouze poslední námi podporované verze pluginu nopCommerce.

Aktuální plugin poskytujeme pouze pro nejnovější verzi nopComerce tj. v4.60. Abychom vyšli vstříc zákazníkům, kteří mají delší životní cyklus eshopu (aktualizace eshopu "ob verzi"), udržujeme ještě i jednu verzi zpět tj. v4.50.

Na vysvětlenou: Novinky a hlavní vývoj se děje jen pro nejnovější verzi nopCommerce. Do o rok starší jdou od vydání nové verze již pouze opravy nalezených nebo nahlášených chyb - novinky nikdy.

TIP: Máte-li od nás více pluginů, použijte na stránce Produkty ke stažení možnost "Stáhnout bundle (vše v jednom)". Předejdete tak možným konfliktům ve společných závislostech našich pluginů různých verzí.

 

Jak plugin nainstaluji do svého eshopu?

Nejlépe, když instalaci uděláte přes administraci eshopu. Po přihlášení do administrace jděte na Konfigurace > Místní pluginy a klikněte na volbu [Nahrát plugin nebo grafický motiv]. V následujícím dialogovém okně vyberte soubor s pluginem (naše názvy jednotlivých pluginů obvykle začínají na ZAccount.Nop.Plugins a končí na .zip). Po výběru potvrďte tlačítkem v dialogu [Nahrát plugin nebo grafický motiv].

Plugin je nyní nahraný do nopCommerce, ale není zavedený. Opakujte předchozí postup pro další instalované pluginy.

Aby se instalované pluginy zavedly, je potřeba restartovat eshop. Buď kliknutím na [Prosím, restartujte aplikaci pro aplikaci změn] nebo klasicky v pravém horním rohu přes položku menu Restartovat aplikaci.

Po dokončení restartu se vraťte do administrace a plugin nakonfigurujte. Rychlý přístup do konfigurace většiny našich pluginů je z levého menu, kde v jeho spodní části se zjeví položka "zaccount·cz" obsahující rychlé volby pro naše instalované pluginy. Rozkliknutím daného pluginu se dostanete až k položce "Konfigurovat".

Další možností jak se dostat do konfigurace našeho pluginu je přes Konfigurace > Místní pluginy a tlačítko [Konfigurovat] na daném pluginu.

Jedná-li se o platební plugin, ověřte, že je v seznamu platebních metod označen jako aktivní (admin: Konfigurace > Platební metody). Pouze aktivní platební metoda se zobrazí zákazníkovi na stránce pokladny. 

Jedná-li se o dopravní plugin, podívejte se, jestli je aktivní v seznamu dopravních možností (admin: Konfigurace > Doprava > Poskytovatelé dopravy). Pouze aktivní dopravní plugin umožní zobrazení možností dopravy na stránce pokladny.

V případě problémů s instalací a konfigurací pluginu nás neváhejte kontaktovat.

 

Získám spolu s pluginem i jeho zdrojové kódy?

Ne. V souladu s našimi licenčními podmínkami pro koncové uživatele, zůstává výhradním autorem pluginu a držitelem autorských práv naše společnost Z Account, s.r.o. a další následné úpravy zdrojového ani kompilovaného kódu dodávaných pluginů nejsou možné.

Pokud vám v pluginu něco chybí, ozvěte se, a pokud nám to bude připadat přínosné, s ohledem na ostatní uživatele, plugin vylepšíme sami.

 

Potřebuji licenci pro jednu doménu nebo pro více domén?

Pokud přímo provozujete eshop, který běží na jediné instanci/instalaci nopCommerce v režimu jednoho obchodu (tj. dostupný pod jednou doménovou adresou), stačí licence "Jedna doména".

V případě, kdy provozujete více eshopů na jedné instanci/instalaci v režimu více obchodů (multi-store) nebo na více instancích/instalacích (tj. typicky na více doménových adresách), je již potřeba licence "Více domén". Testovací instance se zezapočítávají.

Cena za licenci pro Více domén je o 60% dražší.

Pokud nejste přímo provozovatelem eshopu (tj. tím, kdo přes eshop prodává), ale pronajímáte jej koncovému provozovateli, pak by měla být licence vystavena/fakturována na koncového provozovatele.

V případě nejasností nás neváhejte kontaktovat.

 

Proč se rozlišuje licence pro jednu a více domén?

Vyrobit plugin pro víceobchodový eshop (multi-store) je náročnější. S použitím pluginu v prostředí multi-store nebo více-instančního nasazení se mohou přihodit mnohem záludnější problémy, jejichž rozklíčování nemusí být tak přímočaré jako v prostředí jedné instance s jedním obchodem (single-store).

 

Proč musím při objednávce pluginu uvádět domény eshopů kam plugin nainstaluji?

Platnost Licenční smlouvy koncového uživatele (EULA), se kterou souhlasíte při objednávce a stažení pluginu, se vztahuje pouze k použití na vámi vyjmenovaných doménách. Porušení tohoto ustanovení může mít právní důsledky.

V případě nejasností nás neváhejte kontaktovat.

 

Předěláte mi váš plugin pro jinou platformu než nopCommerce?

Bohužel ne. Cílíme pouze na nopCommerce.

 

Musím před instalací plné verze pluginu odinstalovat zkušební verzi?

Odinstalovat zkušební verzi pluginu nemusíte - stačí přes administraci nahrát plnou verzi pluginu a restartovat eshop. Vaše dosavadní nastavení zůstanou zachována.

 

Potřeboval bych plugin, který nemáte - vyrobíte mi ho?

Za podmínky, že poptáváte něco, co by mohlo oslovit širší skupinu dalších zájemců o totéž, ANO. Pak vás to nebude stát víc než běžná cena podobného našeho pluginu.

 

Vyrobíte mi nový plugin exkluzivně (jen pro mě)?

Ne. Práci cílenou na úzkou obec zájemců neděláme. Chceme naše (limitované) zdroje směrovat tam, kde mohou pomoct většímu počtu eshopařů.

 

Jak mám nainstalovat nopCommerce?

Připravujeme článek... zatím viz. nopCommerce dokumentace ... doporučujeme ale raději zaměřit se na použití docker kontejneru.

Nejjednodušší je využít služby některého z ASP.NET Webhostingů jako je např. aspify.com (tarif XL). Instalaci do webhostingu zvládne i méně udatný IT bojovník ;-)

 

Končí mi servisní období a chtěl(a) bych mít přístup k aktuálizacím a podpoře pluginu i nadále, co mám dělat?

30 dní před koncem stávajícího servisního období si můžete přes eshop objednat dříve pořízené plugin(y) znovu a dostanete na ně slevu 60%. Pokud to nestihnete do vypršení servisního období, nevadí - máte na to ještě jeden rok. Jen pozor na to, že počátek následujícího servisního období bude vždy navazovat na konec předchozího a jeho tvání je zase 1 rok. Když přešvihnete rok po skončení servisního období, tak už si musíte pořídit plugin za plnou cenu.

Pokud budete mít nějakou nejasnost, kontaktujte nás.

 

Poskytujete nějaké slevy např. množstevní nebo výroční?

Na slevy nejedeme. Nečekejte na Black Friday, nic nebude. Jsme přesvědčení, že ceny licencí pluginů jsou více než velkorysé.

Jediné zvýhodnění, které poskytujeme je sleva 60% pro naše věrné zákazníky, kteří si prodlouží servisní období o další rok.

 

Jakou používáte grafickou šablonu na eshopu nopdou?

U nás je to výchozí šablona nopCommerce "Default clean" . Nemusí se všem zamlouvat. Je jednoduchá a na nic si nehraje ;-)

Pár stylových drobností odlaďujeme úpravami css a js.

 

--------------------------

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Kontaktujte nás.