Informace k pluginům pro generování feedů

Všechny naše pluginy pro generování produktových feedů fungují na stejném principu. Pojďme se podívat na jakém.

Pro Zbozi.cz, Heureka i Google Merchant Center (GMC) by měly být implementovány všechny povinné a skoro všechny doporučené tagy. V konfiguraci pluginu je potřeba nastavit mapování dodacích lhůt a dopravců. Jestli se daný produkt ocitne v XML feedu lze ovlivnit nastavením v administraci na detailu produktu ("zahrnout do feedu"), kde mu jde nastavit mapování na kategorii podle dané služby (Zbozicz/Heureka/GMC) a bidování (pouze Zbozicz a Heureka). Nastavení se propaguje hierarchicky přes kategorie a výrobce. Lze tak nastavit, že ve feedu budou jen určité (pod)kategorie nebo výrobci. Na úrovni detailu produktu lze nastavení pocházející z vyšší úrovně přepsat (např. pokud chcete marketingem tlačit více konkrétní produkt).

Generování feedu je, i přes provedené optimalizace, časově velmi náročné. Nejproblematičtější (z hlediska výkonu) je zahrnutí možností dopravy, které nejde implementačně pojmout, s ohledem na obecnost, jinak, než že se pro každý jeden produkt spouští vyhodnocování možností dopravy. Tady hodně záleží na tom, jak jsou implementovány jednotlivé pluginy pro dopravu. Na vývojovém prostředí, při specifické konstelaci (naše 3 dopravní pluginy + jeden běžně používaný od třetí strany), pro 10 000 produktů může trvat i 100sec, což už je na hraně, kdy bot ze zbozi.cz vydrží ještě čekat na odpověď. Abychom generování stihli včas, spouštíme jej asynchronně pomocí plánovaných úloh (jedna je obecná pro výpočty dopravy a druhá specifická pro zbozicz/heureka/gmc). Feed se ve výchozím stavu generuje 3x denně (po 8i hodinách), což z hlediska intenzity načítání botem zbozicz/heureka bohatě stačí. Takto je to připraveno i na opravdu velké katalogy produktů (zbozicz/heureka mají limit tuším limit 500tis na feed!). V případě, že katalog je menší (např. do 1000 produktů), tak je možné interval zkrátit. Nemá to ale moc význam - bot ze zbozicz/heureka/gmc ho stejně nebude tak často navštěvovat.

V případě Heureka i Zbozi.cz lze nakonfigurovat měření konverzí. V případě Zbozi.cz se jedná o standardní sdružený (možnost zadat Sklik ID) měřící kód s posíláním potvrzení o provedené objednávce z backendu (ze serveru eshopu). Pro Zbozi.cz je možné využít i retargeting, kdy se kód vkládá do stránky kategorie a detailu produktu.

V rámci obou skriptů pro Zbozi.cz (konverze + retargeting) je ve výchozím stavu zprovozněno pouze "anonymní" předávání dat (tj. jakoby návštěvník eshopu nedal souhlas k předávání žádných podrobnějších informací). Pokud budete chtít využít skutečného stavu souhlasu, který návštěvník dává, typicky přes "cookies consent" dialog (souhlas se vším nebo musí být zaškrtnuty příslušné marketingové souhlasy), tak napojení je připraveno již nyní, stačí použít náš plugin Cookie souhlasy. Další možností je, pokud používáte vlastní řešení pro získání potřebných souhlasů od zákazníků,  implementovat ZAccount.Nop.Abstractions.Cookies.ICookieConsentChecker z knihovny ZAccount.Nop.Abstractions.dll, která se distribuuje s každým naším pluginem (pro podrobnosti k tomuto řešení se nám ozvěte - pomůžeme). Aktuálně v nopCommerce (v4.70) není implementovaný "strukturovaný" souhlas s cookies, který by vyhovoval aktuálnímu nařízení EU legislativy. Tuto situaci se řeší náš plugin Cookie souhlasy.

 

V případě jakýchkoliv dotazů nebo nejasností, se nám ozvěte.

 

Tento článek se bude ještě upravovat, aby obsahoval aktuální informace.

Zanechte svůj komentář
*