Informace k pluginům pro generování feedů

Pro Zbozi.cz, Heureka i Google Merchant Center (GMC) by měly být implementovány všechny povinné a skoro všechny doporučené tagy. V konfiguraci pluginu je potřeba nastavit mapování dodacích lhůt a dopravců. Jestli se daný produkt ocitne v XML feedu lze ovlivnit nastavením v administraci na detailu produktu ("zahrnout do feedu"), kde mu jde nastavit mapování na kategorii podle dané služby (Zbozicz/Heureka/GMC) a bidování (pouze Zbozicz a Heureka). Nastavení se propaguje hierarchicky přes kategorie a výrobce. Lze tak nastavit, že ve feedu budou jen určité (pod)kategorie nebo výrobci. Na úrovni detailu produktu lze nastavení pocházející z vyšší úrovně přepsat (např. pokud chcete marketingem tlačit více konkrétní produkt).

Generování feedu je, i přes provedené optimalizace, časově velmi náročné. Nejproblematičtější (z hlediska výkonu) je zahrnutí možností dopravy, které nejde implementačně pojmout, s ohledem na obecnost, jinak, než že se pro každý jeden produkt spouští vyhodnocování možností dopravy. Tady hodně záleží na tom, jak jsou implementovány jednotlivé pluginy pro dopravu. Na vývojovém prostředí, při specifické konstelaci (naše 3 dopravní pluginy + jeden běžně používaný od třetí strany), pro 10 000 produktů může trvat i 100sec, což už je na hraně, kdy bot ze zbozi.cz vydrží ještě čekat na odpověď. Abychom generování stihli včas, spouštíme jej asynchronně pomocí plánovaných úloh (jedna je obecná pro výpočty dopravy a druhá specifická pro zbozicz/heureka/gmc). Feed se ve výchozím stavu generuje 3x denně (po 8i hodinách), což z hlediska intenzity načítání botem zbozicz/heureka bohatě stačí. Takto je to připraveno i na opravdu velké katalogy produktů (zbozicz/heureka mají limit tuším limit 500tis na feed!). V případě, že katalog je menší (např. do 1000 produktů), tak je možné interval zkrátit. Nemá to ale moc význam - bot ze zbozicz/heureka/gmc ho stejně nebude tak často navštěvovat.

V případě Heureka i Zbozi.cz lze nakonfigurovat měření konverzí. V případě Zbozi.cz se jedná o standardní sdružený (možnost zadat Sklik ID) měřící kód s posíláním potvrzení o provedené objednávce z backendu (ze serveru eshopu). Pro Zbozi.cz je možné využít i retargeting, kdy se kód vkládá do stránky kategorie a detailu produktu.

V rámci obou skriptů pro Zbozi.cz (konverze + retargeting) je ale ve výchozím stavu zprovozněno pouze "anonymní" předávání dat (tj. jakoby návštěvník eshopu nedal souhlas k předávání podrobnějších informací). Pokud budete chtít využít skutečného stavu souhlasu, který návštěvník dává, typicky přes "cookies consent" dialog (souhlas se vším nebo musí být zaškrtnuty i marketingové cookies), tak napojení je připraveno již nyní, pokud implementujete ZAccount.Nop.Abstractions.Cookies.ICookieConsentProvider z knihovny ZAccount.Nop.Abstractions.dll (podrobnosti poskytnu, pokud se vydáte touto cestou - není ještě zdokumentováno). Výchozí implementace tohoto rozhraní je v tuto chvíli ale prázdná tj. nezajistí správné vyčtení souhlasu. Jsou v tuto chvíli dvě možnosti - buď si implementujete provider (+ zaregistrujete službu) svépomocně (např. v rámci nějakého vlastního pluginu) nebo, když mi vysvětlíte jakým způsobem souhlas návštěvníka budete evidovat, tak jeho vyčtení mohu zahrnout do implementace výchozího provideru. Aktuálně v nopCommerce (v4.60) není implementovaný "strukturovaný" souhlas s cookies, který by vyhovoval aktuálnímu nařízení EU legislativy. Asi by to šlo vyřešit i přes GDPR souhlas, ale osobně jsou mi bližší cookies.

 

Tento článek se bude ještě upravovat, aby obsahoval aktuální informace.

Zanechte svůj komentář
*