Časté otázky

Na základě opakujících se dotazů jsme pro vás připravili jejich sumarizaci. Než nám začnete psát, podívejte se, jestli se váš dotaz tady již nemihl.

 

Proč bych měl mít eshop na nopCommerce?

nopCommerce je moderní, bezpečná a udržovaná eshopová platforma na Microsoft ASP.NET s otevřeným kódem (open-source), kterou můžete mít plně pod vlastní kontrolou. Obsahuje velké množství podrobných nastavení, přes která si většinu chování upravíte pro své potřeby. Pomocí pluginů a šablon od různých vývojářů si dotáhnete eshop k dokonalosti. Výsledek nemusí být vždy levnější než konkurenční hostované uzavřené řešení. Kvůli svobodnému přístupu a plné kontrole nad každým aspektem z něj určitě budete mít větší radost ;-)

 

Co je to pilotní provoz e-shopu?

Náš eshop nopdou.cz je od 30.5.2023, kdy jsme jej spustili, v (permanentním) pilotním provozu. Výraz "pilotní provoz" pro nás z počátku znamenal implicitní omluvu směrem k našim zákazníkům a výmluvu směrem k nám, že vše ještě není dokonalé a mohou se objevovat nějaké problémy. Ukázalo se, že na nedodělcích sice průběžně makáme, ale je to stylem "až když je volněji" a pak nám to připadá jak "kovářovic kobyla" ;-( Navíc jsme postupně nabyli přesvědčení, že dokonalé to nebude nikdy... a navíc jsme pochopili, že je to vlastně správně. Práce, kterou pro naše zákazníky a klienty odvádíme je založena na neustálem vylepšování a makání na sobě, abychom nezatvrdli v sebeklamu, že lépe už to nejde.

Lépe to jde vždy, ale je potřeba si umět říct, že už je to dostatečně dobré. Takže od teď (4.1.2024) už žádný "pilotní provoz" ale jen provoz :-)

E-shop je plně funkční a jde objednávat (tj. uzavírat právně závazné objednávky), platit, dostávat faktury, stahovat pluginy, psát na ně recenze... Může se stát (a stane se), že občas někde něco "zaskřípe" (např. překlep, chybějící popisek, chybějící obrázek...) nebo, nedej google, to slítne do chyby. Na všech nedokonalostech, krůček po krůčku, makáme... to je život :-)

Co ještě chybí k naší dokonalé spokojenosti (a je stále v procesu):

  • zprovoznění SK (nopdou.sk), EU (nopdou.eu) a COM (nopdou.com) multi-store
  • zverifikovat a nahrát do katalogu naše starší pluginy zaměřené zejména na úpravy funkčnosti
  • nasnímat a nahrát produktové obrázky z použití pluginu
  • přidat a vylepšit dokumentaci k pluginům
  • přidat článek jak jednoduše zprovoznit nopCommerce svépomocně na webhostingu
  • stránka s návodem jak nainstalovat plugin a jak se dostat do jeho konfigurace
  • vyhledávání bez diakritiky
  • doladění stylů textů pro lepší čitelnost
  • donahrání dat našich stávajících zákazníků
  • umožnit stažení bundle pluginů
  • automatická synchronizace plateb k objednávkám
  • sem tam napsat a rozeslat novinky
  • ...

Pokud v souvislosti s provozem našeho e-shopu nopdou.cz natrefíte na nějaký zádrhel, neváhejte nám napsat.

 

Proč jste tak levní/drazí?

Jedněm může připadat, že ceny našich licencí za pluginy a doprovodné služby jsou (až podezřele) nízké. Druhým zas může přijít, že to zas až taková "láce" není. Pravdou je, že od počátku, kdy jsme nabídku našich pluginů zveřejnili (to bylo ještě před nopdou.cz někdy v r.2019 na našich firemních stránkách zaccount.cz), tak jsme žádný plugin nezdražili! Proč? To jako chceme záměrně kazit ceny v segmentu nebo si jsme vědomi naších nekvalit? Je to jinak.

Od doby, co se nopCommerce věnujeme (2017), bereme náš příspěvek do e-commerce dění velmi vážně a seriozně. Chceme našimi pluginy přiblížit nopCommerce i těm, kteří se při startu svého e-shopaření více ohlížejí na výši investice. Chceme, aby naše vlastní investice (čas, nervy, nutnost stále se něco učit...) se nám vracela v podobě spokojenosti našich zákazníků a v podobě šíření dobrého povědomí o nás jako o spolehlivém dodavateli funkčností k nopCommerce, tak i o vynikající e-shopové platformě nopCommerce samotné.

A že to neumíme? Možná. Náš samojediný vývojář makal na různých .NET projektech (v rámci jiných firem, než se vrátil pod křídla zaccount.cz) od počátku milénia a leccos za tu dobu pochytil (a stále chytá), takže se svým zaměřením na backend není v implementacích integrací do nopCommerce úplně mimo. Udělal si i certifikaci na nopCommerce vývojáře... asi aby přesvědčil sám sebe ;-)

A prachy? To přijde buď samo a nebo vůbec. A je to vůbec důležité? (Trochu jo, ale...) Dokud budeme věřit, že naše cesta má smysl, půjdeme po ní dál. A když nic jiného, tak jsme to alespoň zkusili. Kdo nesní, nežije :-)

Život je o volbách.

Závěrečná odbočka o tom jak jsme drazí: Kdysi jsme dumali, že aby se nám vrátili alespoň náklady na vývoj, museli bychom licenci na každý plugin prodat min. 10 krát (to vyšlo asi jen u dvou pluginů). Abychom mohli uvažovat o rozšíření vývoje (teď jeden člověk ve zbytku svého času), muselo by to být více jak 50 krát. S honbou za mamonem se ale může vytratit myšlenka...

Chcete mít v zádech velký a (ne)nahraditelný tým? Obraťte se jinam.

Chcete mít v zádech rodinnou firmičku s osobním přístupem a drajvem jezevčíka na lovu? Pojďte do toho s námi.

Život je o volbách :-)

 

Nemám eshop na nopCommerce, ale rád bych - pomůžete mi?

Připravujeme pár článků pro začínající eshopery na nopCommerce, které pomůžou s jeho produkčním nasazením. Pro ty, co se nechtějí zabývat technickou stránkou věci, připravujeme nabídku manageovaného (tj. aktivně spravovaného) hostingu.

Také můžete využít naši službu Instalace nopCommerce.

 

Mám starší verzi nopCommerce - a je ten upgrade nopCommerce vůbec nutný?

Ano je. Když pomineme novinky, které se objevují s každou verzí nopCommerce a nutný předpoklad, aby jste mohli provozovat naše pluginy v režimu podpory, tak je to zejména otázka bezpečnosti, která indukuje jasné ano. S vydáním každé (i minor) verze nopCommerce dochází k eliminaci objevených chyb jak v implementaci nopCommerce, tak i v implementaci běhového prostředí Microsoft Asp.Net (ano, i tady se fixuje).

Pravidelné aktualizace (alespoň na hlavní verze) vám zaručí klidný spánek a moderní e-shop (byť zdánlivě může vypadat jako ta předchozí verze).

Na vysvětlenou: Vývojáři nopCommerce udržují pouze aktuálně vydanou verzi. Žádné opravy, týkající se dříve vydaných verzí, nejsou backportovány a nová sestavení pro staré verze nejsou publikovány. Proto je nejjistější a nejlevnější cestou pro zdravý provoz nopCommerce udržovat všechny své modifikace nopCommerce tak, aby byl kdykoliv možný rychlý a bezproblémový upgrade na novější verzi nopCommerce. Potřebujete s upgradem nopCommerce pomoct?

 

Pomůžete mi s upgradem starší verze nopCommerce?

Ano. Pokud si netroufnete do toho jít sami, máme v nabídce duo doplňkových služeb, které vám pomohou.

Jednorázové upgrady našim zákazníkům děláme běžně. Je to někdy docela makačka, ale nebojíme se toho. Za nevyhovující pluginy najdeme vhodné alternativy (nejen ty naše) a jsme schopni identifikovat a napravit i nevhodné předchozí adhoc úpravy nopCommerce tak, aby následné upgrady na následné verze byly hotové raz-dva. Ozvěte se a pomůžeme :-)

 

Mohu se registrovat a objednat plugin i když nejsem z ČR?

Ano. Kromě nabídky přes nopdou.cz, která je určena výhradně pro podnikající subjekty (IČO) na území České republiky (platba v CZK), máme doménu nopdou.sk, určenou pro organizace ze Slovenska, kde jde hradit objednávky v EUR.

Připravujeme se na úplné otevření nabídky v rámci EU na doméně nopdou.eu s platbou v EUR, a celosvětově na doméně nopdou.com s platbou v USD.

 

Jde plugin vyzkoušet před objednáním plné verze?

Ano. Nejenže to je možné, ale považujeme to za nutné. Testovací verze každého našeho pluginu je plně funkční 10 dní od okamžiku stažení. Věříme, že za tu dobu dokážete otestovat jeho funkčnost ve svém testovacím prostředí. Důrazně doporučujeme netestovat zkušební verzi v produkčním prostředí bez odpovědného uvážení možných problémů!

 

Mohu objednat plnou verzi pluginu bez předchozího otestování zkušební verze?

Pokud si objednáte a stáhnete plnou verzi a teprve následně zjistíte, že plugin neumí, co jste očekávali, nelze objednávku zrušit a vrátit platbu (viz. Licenční smlouva koncového uživatele). Pokud se jedná o závadu funkčnosti deklarované v popisu pluginu (při dodržení všech podmínek uvedených v Licenční smlouvě koncového uživatele), závadu nám nahlašte, my ji opravíme a zveřejníme novou verzi pluginu s opravou.

Důrazně doporučujeme, abyste si nejprve bezplatně objednali, stáhli, nainstalovali a pečlivě vyzkoušeli zkušební verzi a teprve následně objednali plnou verzi pluginu! Pokud něco nepůjde, ozvěte se - rádi pomůžeme.

 

Jak získám zdarma zkušební verzi pluginu?

Je to jednoduché. V našem eshopu najděte plugin, který se vám zamlouvá, na jeho detailu vyberte typ verze "Zkušební verze (10 dní)" a hoďte ho do košíku. Cena položky bude 0. Objednávku dokončete. Nulovou platbu nám na účet neposílejte... z toho nezbohatneme ;-) Na fakturu nečekejte - nebude.

Ihned po dokončení objednávky je plugin připravený ke stažení. Najdete ho v Můj účet > Produkty ke stažení. Jak narazíte na nějaký zádrhel, ozvěte se - pomůžeme, fixneme, vysvětlíme...

 

Co dělat, když mi zkušební verze nefunguje nebo nedělá co má?

Napište nám přes kontaktní formulář nebo na email podpora@nopdou.cz a my se na to podíváme. Snažte se držet postupu "Jak mám popsat chybu". Může se stát, že zrovna ta vaše chyba bude neřešitelná, ale co, všechno se jednou musí přihodit ;-)

 

Co dělat, když mi po instalaci pluginu vyskakuje v administraci chybová hláška "The version of the referenced "ZAccount.Nop.XXX.dll" library is "YY.Y.YY.Y". But another version of the same library (ZZ.Z.ZZ.Z) is already loaded in memory."?

Jiným projevem může být, že i že se nic do aplikačního logu neloguje a e-shop nenastartuje.

Celá chybová hláška může vypadat např.:

ZAccount.Nop.Plugins.Feed.Google plugin: The version of the referenced "ZAccount.Nop.Common.dll" library is "46.3.47.0". But another version of the same library (46.3.46.0) is already loaded in memory. Hence this plugin can't be loaded.

... nebo v lokalizované podobě:

Plugin ZAccount.Nop.Plugins.Feed.Google: Verze odkazované knihovny „ZAccount.Nop.Common.dll“ je „46.3.47.0“. Ale jiná verze stejné knihovny (46.3.46.0) je již načtena v paměti. Proto tento plugin nelze načíst.

Hláška upozorňuje na situaci, kdy je při startu zaveden jiný náš plugin, který má ale starší verzi některé ze společných závislostí než instalovaný/upgradovaný plugin.

Řešením je stažení a nainstalování nejnovější verze i ostatních našich pluginů. Pro předejití této situace doporučujeme na stránce Produkty ke stažení použít možnost "Stáhnout bundle (vše v jednom)", která zajistí stažení .zip archivu obsahujícího všechny pluginy s platnou podporou a aktualizacemi zdarma. Tento archiv lze uploadovat v administraci eshopu pomocí volby "Nahrát plugin nebo grafický motiv", čímž se na eshop nahrají všechny obsažené pluginy.

Pokud by se instalací nejnovějších verzí problém nevyřešil, kontaktujte nás.

 

Co dělat, když mi po instalaci pluginu nenajede e-shop?

Velmi pravděpodobně na vině bude nějaký plugin. Chyba se neloguje do aplikačního logu, ale můžete ji zahlédnout na standardním výstupu konzole nebo v nějaké formě v logu webového serveru. Můžete zkusit zapnout logování standardního výstupu do souboru, což ale nebude mít vliv na rychlé nahození e-shopu zpět. K porozumění příčině chyby se to může šiknout.

Aby bylo možné přejít přes startovací sekvenci, která zavádí instalované pluginy, bude potřeba pluginy v podezření odebrat z konfigurace instalovaných pluginů. Protože nemáte přístup do administrace nopCommerce, budete muset tuto operaci zvládnout ručně. Nedílnou podmínkou je, že máte přístup (FTP/SSH/Docker/cokoliv) k "živým" souborům vaší instalace nopCommerce.

Soubor, který drží seznam nainstalovaných/instalovaných/odinstalovánaných/odebíraných pluginů najdete v cestě /App_Data/plugins.json. Jako první věc si uložte stranou jeho zálohu pro případ, že ho rozvrtáte k nepoužití a přijde vhod jeho výchozí stav. Jeho zálohu např. jako "plugins.json.bak" si můžete nechat ve stejném adresáři /App_Data - nebude se zpracovávat při startu e-shopu).

Soubor plugins.json v sobě drží několik kolekcí informací, z nichž vás pro tuto chvíli bude zajímat pouze "InstalledPlugins". Měla by to být ta nějvětší.

Soubor plugins.json si otevřete v nějakém textovém editoru nebo editoru zdrojových textů, např. v Notepadu ve Windows (né ve Wordu aspol.!!!) a provedete následující operaci.

Modelový příklad souboru plugins.json (červeně jsou uvedeny komentáře a pokyny):

/* POZNÁMKA: v tomto modelovém příkladu se snažíme o ruční odebrání pluginu "ZAccount.Nop.Plugins.Shipping.Zasilkovna" */

{
  "InstalledPluginNames": [
    "Obsolete field, using only for compatibility"
  ],
  "InstalledPlugins": [
    {
      "SystemName": "Payments.PayPalCommerce",
      "Version": "4.70.6"
    },
    {
      "SystemName": "DiscountRequirement.MustBeAssignedToCustomerRole",
      "Version": "4.70.3"
    },
    {
      "SystemName": "CurrencyExchange.ECB",
      "Version": "4.70.2"

    {
      "SystemName": "ZAccount.Nop.Plugins.Payments.BankTransfer",
      "Version": "47.0.1"
    },
    {
      "SystemName": "ZAccount.Nop.Plugins.Payments.ComGate",
      "Version": "47.0.7"
    }, <- odeberte tuto řádku
    { <- odeberte tuto řádku
      "SystemName": "ZAccount.Nop.Plugins.Shipping.Zasilkovna", <- odeberte tuto řádku
      "Version": "47.0.3" <- odeberte tuto řádku + uložte soubor
    }
  ],
  "PluginNamesToUninstall": [],
  "PluginNamesToDelete": [],
  "PluginNamesToInstall": []
}

Po dokončení editace soubor plugins.json uložte a restartujte e-shop.

TIP: Pokud hostujete ve Windows, můžete rychlou recyklaci aplikačního poolu IIS vyvolat nevýznamnou změnou souboru web.config. Např. tak, že jej otevřete v textovém editoru, na konec první řádku přidáte mezeru a soubor zase uložíte.

Pokud jste se trefili a odebraly správně konfliktní plugin, e-shop nopCommerce by měl nastartovat.

Máte-li od nás vícero pluginů, tak pro předejití možným konfliktům ve společných závislostech doporučujeme instalovat/aktualizovat všechny pluginy najednou pomocí tzv. bundlu, který si stáhnete na stránce Produkty ke stažení přes možnost "Stáhnout bundle (vše v jednom)".

Pokud by se instalací nejnovějších verzí problém nevyřešil, kontaktujte nás.

 

Jak mám popsat chybu?

Je to nemilé, když věci nefungují jak mají, ale nezoufejte - rozklouskneme to. Zachovejte klid, rozvahu a snažte se nám co nejvýstižněji přiblížit projev a okolnosti problému. Ušetříte hodně svého i našeho času, když chybu popíšete následující způsobem.

Předmět emailu: Chyba v pluginu XYZ

Dobrý den, mám problém s pluginem XYZ.

VE ZKRATCE:
...doplňte krátce lidsky např.: nefunguje mi výběr výdejního místa - dopravní možnost se vůbec nezobrazí

PROSTŘEDÍ:
...napište jakým způsobem máte nainstalované nopCommerce, jaké grafické téma a pluginy máte aktuálně nainstalované a na jakých prohlížečích jste chybu navodili... tj. např.: Linux, Docker, MySQL, Traefik (reverzní proxy), pluginy: YYY+ZZZ, grafické téma: nop-templates Pacific, prohlížeč: Firefox - aktuální verze

KROKY K NAVOZENÍ:
Např.:
administrace:
1. Nainstalovaný plugin XYZ
2. Konfigurace pluginu XYZ je výchozí + zadány přihlašovací údaje k API + plugin je povolený v nastavení pluginu i v dopravních možnostech
3. V katalogu je produkt, pro který je povolena doprava, je bez zadaných rozměrů a hmotností 25kg
veřejná část:
4. Přihlášený zákazník si přidá do košíku produkt
5. Zákazník vejde na stránku pokladny do sekce pro výběr dopravy

OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK:
např.: nabídka výběru výdejního místa se zobrazí

AKTUÁLNÍ VÝSLEDEK:
např.: nabídka výběru výdejního míst se nezobrazí

PŘÍLOHY:
Zkopírujte sem, chyby, které se v době navození problému objevily v logu nopCommerce (admin:System>Log) a v konzoli prohlížeče. Pokud se jedná o vizuální problém, přidejte screenshot (obrázek za tisíc slov ;-)).

 

Lze přizpůsobit plugin mé grafické šabloně?

Ano, počítáme s tím, že se ozvete. Většinu grafického projevu je možné přizpůsobit. I tak to ale s námi řešte již ve fázi zkušební verze!

V základu u každého pluginu ladíme jeho grafický projev na výchozí šablonu nopCommerce (Default clean). Pro některé šablony je přizpůsobení zakomponováno díky tomu, že se již někdo s žádostí ozval a my to zmákli.

Napište nám a my se na to podíváme. Snažte se držet postupu "Jak mám popsat chybu" ;-)

 

Kdy se objeví nové verze ke stažení?

Každý den ve 20h CET/CEST se automaticky publikují nové zkušební i plné verze. Pokud u plné verze nedošlo ke změně, původní soubor zůstává. Zkušební verze se aktualizují každý den z důvodu zakódovaného konce funkčnosti.

 

Jaká je aktuální verze daného pluginy?

Podrobné informace o datu sestavení, čísle verze aj. naleznete na stránce detailu konkrétního pluginu v oddíle Specifikační atributy. Jsou zde uvedeny detaily pro všechny aktuáně poskytované verze pluginu.

 

Jak objednám, zaplatím a stáhnu plnou verzi pluginu?

Je to jednoduché. V našem eshopu najděte plugin, který se vám zamlouvá a jehož zkušební verzi jste si zdárně otestovali. Na stránce detailu pluginu vyberte typ verze "Plná verze", vyberte typ licence a uveďte doménu/y, kde budete plugin provozovat. Cena se upraví v závislosti na zadaném typu licence. Přidejte produkt do košíku. Dokončete objednávku se závazkem platby. Platbu nám pošlete podle instrukcí na stránce o založení objednávky. Stejné info najdete v potvrzovacím emailu nebo v detailu objednávky. Jak se platba u nás objeví, dostanete emailovou notifikaci, že je vše hotovo, a do přílohy emailu, který k vám doputuje se připne faktura v PDF. Fakturu naleznete kdykoli později v detailu objednávky.

Pak bude plugin připravený ke stažení. Najdete ho v Můj účet > Produkty ke stažení

 

Jak zaplatím za objednávku?

Platba na nopdou.cz nebo nopdou.sk probíhá převodem na náš bankovní účet s využitím našeho pluginu s QR platbou.

Při okamžité platbě by částka měla být připsána v mžiku a automaticky spárována s objednávkou do 10i minut od provedení. Pokud reakce na zaplacení nedorazí do rána následujícího pracovního dne, zkontrolujte, že platba skutečně odešla, a následně se ozvěte.

O připsání platby se dozvíte v notifikačním emailu.

 

Jsou uváděné ceny včetně nebo bez DPH?

Všechny ceny na tomto eshopu (pokud není řečeno jinak) jsou bez DPH. Na každé stránce je tato informace uvedena v patičce stránky.

Provozovatel eshopu, společnost Z Account, s.r.o., je plátcem DPH.

 

Dostanu po zaplacení řádný daňový doklad?

Ano, po připsání platby na náš účet dostane, v příloze notifikačního emailu, fakturu v PDF vytvořenou podle všech legislativních náležitostí. Přepošlete ji vaší účetní, ať je všechno v pořádku. Papírovou verzi neposíláme.

Pokud časem budete hledat, kde faktura je, naleznete ji po přihlášení v detailu objednávky na Můj účet > Objednávky > Na objednávce [Podrobnosti] > tlačítko [PDF faktura]

Pokud by tam nebyla, kontaktujte nás.

 

Objednávku pluginu jsem dokončil a uhradil, ale nevidím ho v produktech ke stažení - co to?

Než se nám platba připíše na účet, může to nějaký čas zabrat. A pokud tam už je, měla by se automaticky napárovat (do 10i minut od připsání na účet). Když by se něco zadrhlo, jukneme na to a přiklepneme to ručně.

Pokud by se ani tak nic nedělo, podívejte se, jestli vám platba odešla z účtu. Pak nás kontaktujte a koukneme, jestli jsme něco nepřehlédli.

 

Pro jakou verzi nopCommerce plugin poskytujete?

Nákupem licence pluginu získáváte možnost stažení všech aktuálně poskytovaných verzí pluginu tak, jak jsou deklarovány na produktové stránce.

Pluginy, až na výjimky, poskytujeme pro poslední dvě zveřejněné hlavní verze nopCommerce. Tj. aktuálně pro nopCommerce 4.70 a 4.60 (Q3 2024).

Na vysvětlenou: Hlavní vývoj probíhá pro nejnovější vydanou verzi nopCommerce. Do o rok starší verze se merguje vše, co je technicky možné. Starší verzi držíme, abychom vyšli vstříc zákazníkům, kteří mají delší životní cyklus eshopu (aktualizace eshopu "ob verzi" tj. cca. 1x za 2 roky).

TIP: Máte-li od nás více pluginů, použijte na stránce Produkty ke stažení možnost "Stáhnout bundle (vše v jednom)". Předejdete tak možným konfliktům ve společných závislostech našich pluginů různých verzí.

 

Co dělat, když potřebuji plugin pro starší verzi nopCommerce než poskytujete?

Nalijme si čistého vína - nepotřebujete plugin do staré verze nopCommerce, ale potřebujete upgradovat nopCommerce na nejnovější verzi.

Že to nejde, že máte moc customizací (o kterých už ani nevíte), že na to nemáte lidi, a podobných strachů jsme slyšeli už hodně. Že to jde, a že to jde udělat tak, aby jste nezůstali "zamknutí" na následné verzi, na kterou pracně poskočíte, by vám mohli vyprávět naši zákazníci, pro které jsme upgrade již udělali.

V případě, že do upgradu půjdete (nemusí to být nutně s námi), ale momentálně je pro vás otázka přežití zůstat tam kde jste, ozvěte se - zkusíme najít nějakou cestu.

 

Jak plugin nainstaluji do svého eshopu?

Nejlépe, když instalaci uděláte přes administraci eshopu. Po přihlášení do administrace jděte na Konfigurace > Místní pluginy a klikněte na volbu [Nahrát plugin nebo grafický motiv]. V následujícím dialogovém okně vyberte soubor s pluginem (naše názvy jednotlivých pluginů obvykle začínají na ZAccount.Nop.Plugins a končí na .zip). Po výběru potvrďte tlačítkem v dialogu [Nahrát plugin nebo grafický motiv].

Plugin je nyní nahraný do nopCommerce, ale není zavedený. Opakujte předchozí postup pro další instalované pluginy.

Aby se instalované pluginy zavedly, je potřeba restartovat eshop. Buď kliknutím na [Prosím, restartujte aplikaci pro aplikaci změn] nebo klasicky v pravém horním rohu přes položku menu Restartovat aplikaci.

Po dokončení restartu se vraťte do administrace a plugin nakonfigurujte. Rychlý přístup do konfigurace většiny našich pluginů je z levého menu, kde v jeho spodní části se zjeví položka "zaccount·cz" obsahující rychlé volby pro naše instalované pluginy. Rozkliknutím daného pluginu se dostanete až k položce "Konfigurovat".

Další možností jak se dostat do konfigurace našeho pluginu je přes Konfigurace > Místní pluginy a tlačítko [Konfigurovat] na daném pluginu.

Jedná-li se o platební plugin, ověřte, že je v seznamu platebních metod označen jako aktivní (admin: Konfigurace > Platební metody). Pouze aktivní platební metoda se zobrazí zákazníkovi na stránce pokladny. 

Jedná-li se o dopravní plugin, podívejte se, jestli je aktivní v seznamu dopravních možností (admin: Konfigurace > Doprava > Poskytovatelé dopravy). Pouze aktivní dopravní plugin umožní zobrazení možností dopravy na stránce pokladny.

V případě problémů s instalací a konfigurací pluginu nás neváhejte kontaktovat.

 

Získám spolu s pluginem i jeho zdrojové kódy?

Ne. V souladu s našimi licenčními podmínkami pro koncové uživatele, zůstává výhradním autorem pluginu a držitelem autorských práv naše společnost Z Account, s.r.o. a další následné úpravy zdrojového ani kompilovaného kódu dodávaných pluginů nejsou možné.

Pokud vám v pluginu něco chybí, ozvěte se, určitě se spolu domluvíme. S ohledem na ostatní uživatele, plugin vylepšíme sami na naše triko. Pokud by vysněná úprava nebyla možná, poskytneme alespoň hinty vedoucí k témuž cíli náhradní cestou.

 

Potřebuji licenci pro jednu doménu nebo pro více domén?

Pokud přímo provozujete eshop, který běží na jediné instanci/instalaci nopCommerce v režimu jednoho obchodu (tj. dostupný pod jednou doménovou adresou), stačí licence "Jedna doména".

V případě, kdy provozujete více eshopů na jedné instanci/instalaci v režimu více obchodů (multi-store) nebo na více instancích/instalacích (tj. typicky na více doménových adresách), je již potřeba licence "Více domén". Testovací instance se nezapočítávají.

Cena za licenci pro Více domén je o 60% dražší.

Pokud nejste přímo provozovatelem eshopu (tj. tím, kdo přes eshop prodává), ale pronajímáte jej koncovému provozovateli, pak by měla být licence vystavena/fakturována na koncového provozovatele.

V případě nejasností nás neváhejte kontaktovat.

 

Proč se rozlišuje licence pro jednu a více domén?

Vyrobit plugin pro víceobchodový eshop (multi-store) je náročnější. S použitím pluginu v prostředí multi-store nebo více-instančního nasazení se mohou přihodit mnohem záludnější problémy, jejichž rozklíčování nemusí být tak přímočaré, jako v prostředí jedné instance s jedním obchodem (single-store).

 

Proč musím při objednávce pluginu uvádět domény eshopů kam plugin nainstaluji?

Platnost Licenční smlouvy koncového uživatele (EULA), se kterou souhlasíte při objednávce a stažení pluginu, se vztahuje pouze k použití na vámi vyjmenovaných doménách. Porušení tohoto ustanovení může mít právní důsledky.

V případě nejasností nás neváhejte kontaktovat.

 

Předěláte mi váš plugin pro jinou platformu než nopCommerce?

Bohužel ne. Cílíme pouze na nopCommerce. Pokud potřebujete načerpat know-how pro implementaci dané integrace v rámci vašeho projektu (né do nopCommerce), tak vám rádi pomůžeme v rámci naší konzultace k programování.

 

Musím před instalací plné verze pluginu odinstalovat zkušební verzi?

Odinstalovat zkušební verzi pluginu nemusíte - stačí přes administraci nahrát plnou verzi pluginu a restartovat eshop. Vaše dosavadní nastavení zůstanou zachována. Při odinstalaci byste o svá nastavení přišli.

 

Potřeboval bych plugin, který nemáte - vyrobíte mi ho?

Za podmínky, že poptáváte něco, co by mohlo oslovit širší skupinu dalších zájemců o totéž, ANO. Pak vás to nebude stát víc než je běžná cena podobného našeho pluginu. Když nám pomůžete s doladěním skrze vydatnou zpětnou vazbu, budeme jen rádi.

 

Vyrobíte mi nový plugin exkluzivně (jen pro mě)?

To asi ne. Práci cílenou na úzkou obec zájemců neděláme. Chceme naše (limitované) zdroje směrovat tam, kde mohou pomoct většímu počtu eshopařů.

Víte co, raději se ale ozvěte. Někdy i hodně divoce vypadající individualizovaná poptávka může být jen analogií, nebo konfiguračním aspektem, k něčemu, co již máme nebo známe.

 

Jak mám nainstalovat nopCommerce?

Připravujeme článek... zatím viz. nopCommerce dokumentace ... doporučujeme ale raději zaměřit se na použití docker kontejneru.

Nejjednodušší je využít služby některého z ASP.NET Webhostingů jako je např. aspify.com (tarif XL). Instalaci do webhostingu zvládne i méně udatný IT bojovník ;-)

 

K čemu jsou aktualizace pluginů?

Jednak ani my nejsme neomylní a jednak všechno se vyvíjí. Aktualizace, ve formě nových sestavení pluginů, obsahují jak průběžné opravy a výkonnostní optimalizace, tak i novinky přinášející lepší přizpůsobytelnost nebo nové možnosti (features). Pokud se jedná o nějakou zásadní úpravu, uvádíme ji v seznamu změn na produktové stránce pluginu. V případě závažných změn ve fungování pluginu, posíláme e-mailem upozornění všem, kdo plugin od nás mají.

S upgradem našich pluginů na novou verzi nopCommerce dostanete bezplatně ke stažení i plugin pro tuto verzi.

Se změnami mezi verzemi si dělat hlavu nemusíte. I při větších datových změnách zajišťujeme dopředný upgrade v rámci automatických migračních sekvencí, které si nese každý plugin sám. Je tak zajištěn upgrade i z těch nejstarších, již dávno nepodporovaných, verzí pluginu.

Nárok na přístup k aktualizacím máte po dobu jednoho roku od nákupu pluginu v rámci tzv. servisního období. To si můžete výhodně prodloužit na další rok, jak se přiblíží konec toho aktuálního.

 

Končí mi servisní období a chtěl(a) bych mít přístup k aktuálizacím a podpoře pluginu i nadále, co mám dělat?

30 dní před koncem stávajícího servisního období si můžete přes eshop objednat dříve pořízené plugin(y) znovu a dostanete na ně slevu 60%. Pokud to nestihnete do vypršení servisního období, nevadí - máte na to ještě jeden rok. Jen pozor na to, že počátek následujícího servisního období bude vždy navazovat na konec předchozího a jeho trvání je zase 1 rok. Když přešvihnete rok po skončení servisního období, tak už si musíte pořídit plugin za plnou cenu.

Pokud budete mít nějakou nejasnost, kontaktujte nás.

 

Poskytujete nějaké slevy např. množstevní nebo výroční?

Na slevy nejedeme. Nečekejte na Black Friday, Cyber Monday ani výročí letu prvního živého tvora do vesmíru, nic nebude. Jsme přesvědčeni, že ceny licencí našich pluginů jsou více než velkorysé.

Jediné zvýhodnění, které poskytujeme je sleva 60% pro naše věrné zákazníky, kteří si prodlouží servisní období o další rok.

 

Jakou používáte grafickou šablonu na eshopu nopdou?

U nás je to výchozí šablona nopCommerce "Default clean" . Nemusí se všem zamlouvat. Je jednoduchá a na nic si nehraje ;-)

Pár stylových drobností dolaďujeme úpravami css a js.

 

--------------------------

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Kontaktujte nás.